پایان آب برابر است با پایان زندگی

بررسی علل کمبود آب و ارائه راهکارهایی برای مقابله بحران کم آبی

بررسی علل کمبود آب و ارائه راهکارهایی برای مقابله بحران کم آبی

در این وبلاگ سعی شده است به بحران کم آبی در ایران ، جهان و دریاچه ارومیه پرداخته شود و همچنین راهکارهایی برای رهایی از این بحران ارائه گردیده است


آخرین نظرات

چگونه در مصرف آب صرفه جویی کنیم؟

يكشنبه, ۱۴ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۴۳ ق.ظ
۱-شیر آب را ببندید

هنگامی که در حال شستن دست ها، شستن ظروف و یا در حال اصلاح و یا مسواک زدن هستید و به آب نیاز ندارید، شیر آب را ببندید، همچنین در حمام نیز در مواقعی که به آب نیاز ندارید مانند شامپو زدن و یا شستشوی بدن، شیر آب را ببندید تا آب هدر نرود،

نکته ۱: هنگامی که منتظر آب داغ هستید، از هدر رفتن آب سرد جلوگیری کنید و سعی کنید از آن آب در موقعیت های دیگر استفاده مفید کنید. به عنوان مثال میتوانید به جای استفاده از سیفون از آن آب استفاده کنید.

شیر آب

۲-شیر های آب را تعمیر کنید

در صورتی که شیر های آب نشتی دارند، آنها را تعمیر کنید تا از هدر رفتن آب جلوگیری کنید، خوب است بدانید که نشتی شیر های توالت میتواند روزانه ۱۰۰ لیتر و بیشتر آب را هدر بدهد.

سر شیر آب

۳-شیر های آب کاهنده جریان بخرید

شیرهای آب کاهنده جریان هم دارای قیمت مناسبی میباشند و هم از هدر رفتن آب جلوگیری میکنند. این شیر ها همچنین دارای عملکردی خوبی نیز میباشند. و برای استفاده بسیار مناسب میباشند.

زمان حمام

۴- زمان حمام را کاهش بدهید

یک کرونومتر و یا ساعت به داخل حمام ببرید، و سعی کنید که مدت زمان حمام خود را کاهش دهید، به این ترتیب میتوانید به میزان زیادی آب صرفه جویی کنید، فراموش نکنید که در هنگام اصلاح شیر آب را ببندید یا اینکار را بیرون از حمام انجام دهید.

نکته ۱: سعی کنید به جای اینکه در وان حمام خود را بشویید، به صورت ایستاده خود را بشویید زیرا در هنگام دوش گرفتن به صورت ایستاده میزان آب مصرفی به میزان ۶۰ درصد کاهش پیدا میکند،

مصرف دوباره از آب

۵-از آب های هدر رفته در مصارف دیگر استفاده کنید

همانطور که در بالا گفتیم، هنگامی که شیر آب در حال داغ شدن است، آب سرد را جمع آوری کنید و بعدا از آن استفاده کنید یا آب هدر رفته در هنگام شستشو ظروف، را جمع آوری کنید و بعدا در مصارفی مانند آبیاری گیاهان و باغچه از آن استفاده کنید، همچنین میتوانید در شستشوی دستی لباس ها نیز از این آب استفاده کنید.

نکته ۱: آب مورد نیاز برای آب پز کردن تخم مرغ و یا ماکارانی را نیز میتوانید به این ترتیب تامین  کنید.

نکته ۲: اگر مقدور است بهتر است از صابون های سازگار با گیاهان و محیط زیست استفاده کنید تا بعدا بتوانید از آب های هدر رفته برای آبیاری گیاهان نیز استفاده کنید.

نکته ۳: همچنین اگر آب جمع آوری شده مناسب هیچ نوع استفاده ای نیست میتوانید آنرا به جای استفاده از سیفون استفاده کنید.

توالت فرنگی دو زمانه

۶- از توالت های فرنگی دو زمانه استفاده کنید

این نوع توالت های فرنگی دارای دو حالت حجم آب برای تخلیه میباشند به این ترتیب که برای ادرار، میتوانید از آب با حجم کمتر و برای مدفوع از آب با حجم بیشتر استفاده کنید و به میزان بسیار زیادی در مصرف آب صرفه جویی کنید.

توالت فرنگی

۷-از سیفون توالت فرنگی درست استفاده کنید

فراموش نکنید که در هر بار استفاده از سیفون، ۹ لیتر آب مصرف میشود، پس بی مورد از سیفون استفاده نکنید و از آن به عنوان سطل آشغال استفاده نکنید.

ماشین لباسشویی

۸-از ماشین های لباسشویی بهینه استفاده کنید

ماشین های لباسشویی قدیمی در هر بار شستشو، حدودا ۱۵۰ تا ۱۷۰ لیتر آب مصرف میکنند و یک خانواده حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ بار در سال از ماشین لباسشویی استفاده میکند، از آنجایی که ماشین های لباسشویی بهینه حدودا ۶۰ تا ۱۲۰ لیتر آب مصرف میکند پس با یک حساب کتاب ساده میتوان فهمید که میتوان با جایگزینی ماشین لباسشویی ،  حدودا ۱۰۰۰۰ لیتر در آب صرفه جویی کرد.

۹-ماشین ظرفشویی و لباسشویی را خالی روشن نکنید

تا جایی که امکان دارد صبر کنید تا ماشین لباسشویی و ظرفشویی کاملا پر شود و سپس آنهارا برای شستشو روشن کنید، در صورتی که شما سالی ۳۰ بار هم اینجوری ماشین لباسشویی را روشن کنید، حدود ۳۰۰۰ تا ۵۰۰۰ لیتر آب هدر میرود.

نکته ۱: ماشین های ظرفشویی جدید و بهینه به دلیل ساختار آبرسانی خود میزان آب کمتری را نسبت به شستشوی دستی مصرف میکنند، پس اگر تصمیم به خرید ماشین ظرفشویی دارید، از ماشین های جدید و بهینه خریداری کنید.

نکته ۲: اگر قصد خرید دارید، در نظر داشته باشید که ماشین های لباسشویی که دارای درب جلویی هستند، نسبت به ماشین های لباسشویی که درشان در بالا قرار دارد بسیار آب کمتری مصرف میکنند.

لباس

۱۰-لباس کثیف کمتری تولید کنید

لازم نیست که هر چیزی را درون ماشین لباسشویی قرار دهید، در صورتی که لباس شما بوی بد نمیدهد و یا کثیف نیست لازم نیست آنرا داخل ماشین لباسشویی بندازید.

شستن ماشین

۱۱- ماشین را کمتر بشورید

لازم نیست به خاطر کمی کثیفی شروع به شستن ماشین و یا رفتن به کارواش کنید، با اینحال اگر تصمیم به شستن ماشین به دست خودتان را دارید، بهتر است که آنرا در یک محیط سبزه بشورید تا آبی ک هدر میرود برای آبیاری به گیاهان مورد استفاده قرار گیرد. همچنین پیشنهاد ما این است که ماشین خود را در کارواش بشورید، زیرا کارواش ها از آب کمتری استفاده میکنند و همچنین آب هدر رفته را نیز دوباره استفاده خواهند کرد.

شستن پیاده رو

۱۲-پیاده رو ها را با آب نشورید

لازم نیست که پیاده رو ها را با آب بشورید، بلکه میتوانید توسط یک جارو آنرا به خوبی تمیز کنید.

منبع 

ترجمه سایت :  http://www.wikihow.com/Save-Water

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۴/۱۴
محمدصالح لجامی

نظرات  (۱)

با تشکر و سپاسگزاری از مطالب مناسب و مفید. نیاز به بالا بردن سطح آگاهی مردم عزیز کشورمان می باشد.
پاسخ:
با تشکر

ارسال نظر

کاربران بیان میتوانند بدون نیاز به تأیید، نظرات خود را ارسال کنند.
اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید لطفا ابتدا وارد شوید، در غیر این صورت می توانید ثبت نام کنید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی


ساخت فلش مديا پلير

کد نمایش آب و هوا

کد نمایش آب و هوا